דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כבר הבנתם שאין הלוואה מהירה לעסק בתנאים טובים ? 

מאת    [ 04/06/2015 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2189 פעמים ]

עסקים קטנים שצריכים לגייס הלוואה מהירה עבור העסק כמובן שרוצים לעשות זאת בתנאים טובים ככל הניתן, אך תמיד הם מגלים שאין להם סיכוי לגייס הלוואה מהירה בתנאים נוחים. הלוואה מהירה היא הלוואה יקרה. הריבית תמיד גבוהה ואפשר להוסיף לכך שהפריסה של הלוואה מהירה לרוב קצרה. בהשוואה למשל לסוג הלוואה בערבות מדינה, הלוואה מהירה היא הלוואה מאוד לא נוחה.

כמובן שזה לא עוצר עסקים קטנים לגייס הלוואה מהירה לעסק. הלוואה מהירה עדיין הנה הלוואה שיש לה נוכחות בקרב מתן האשראי לעסקים הקטנים. הרבה עסקים יעדיפו לגייס הלוואה מהירה תוך יום יומיים ולקבל את הכסף בשקט במקום ללכת ולעבור את התהליך בדיקה של קרן סיוע לעסקים. כלומר, הם מעדיפים את הנוחות של הגיוס על פני עלויות המימון. אז הם מגייסים הלוואה אך משלמים המון ריבית.

הלוואה מהירה תמיד יקרה

אז השאלה שעולה מהעניין היא למה בהלוואה מהירה שיעור הריבית גבוה לעומת הלוואה בערבות מדינה. ובכן, כמו שנתנו כבר הקדמה במאמר, הנוחות הנה תחליף לעלות של ההלוואה. כאשר עסק מגייס הלוואה מהירה הוא בעצם אומר שהוא מוכן לקבל הלוואה מהבנק או מגורם מימון אחר בתהליך גיוס מזורז. בגלל שתהליך כזה הוא תהליך ללא בדיקה אמיתית ומקיפה של הגורם שמעניק את ההלוואה אז לבנק או לחברה הפיננסית אין שום דרך לדעת האם העסק שמגייס את ההלוואה או עסק בעל נתונים טובים ויכולת החזר או לא. מכיוון שהם בעצם בחושך בעניין, אוטומטית הריבית שתוענק תהיה ריבית גבוהה, זאת בכדי ליצור כדאיות מתן הלוואה כל כך מסוכנת.

חשבו על זה כך. נניח יש 2 עסקים שפועלים בתחום הביגוד ושפונים לגייס הלוואה מהירה מחברת הלוואות חוץ בנקאית. עסק אחד הוא עסק שמרוויח בצורה בריאה ופשוט חייב מזומנים בכדי לממן עסקת רכישת בגדים שתניב לו רווח שהוא אינו מוכן לפספס. מצד שני, יש עסק שנמצא בקשיים של תזרים וחייב הלוואה מהירה בכדי לשלם משכורות לעובדים בחנות. מבחינת החברה הפיננסית החוץ בנקאית 2 העסקים הם עסקים דומים מאותו תחום ואין לה יכולת לדעת איזה עסק בעל נתונים טובים יותר או לא. אז החברה מעניקה ריבית של 12% לשני העסקים הללו כי מבחינתה להעניק הלוואה לעסק בתחום הביגוד שווה לרמת סיכון שתחייב ריבית של 12%. בעצם הלוואה מהירה תמיד נדברת לתקרת שיעור הריבית.

אם נשווה זאת להלוואה בערבות מדינה, אז תמיד ההלוואה תהיה עד פריים+3.5%, כך שאם שני העסקים מקבלים הלוואה מהקרן אז שניהם ישלמו ריבית נמוכה יותר. העסק שנמצא במצוקה יקבל הלוואה, כנרה בתקרת הריבית, אך עדיין פריים+3.5% הרבה יותר נמוך משיעור ריבית של 12%. העסק שנמצא במצב טוב יותר גם בוודאות יקבל ריבית נמוכה יותר, לכל היותר ריבית+3.5%, וניתן להניח שבעת בדיקה הבנק המלווה יהיה לו כוח מיקוח מול הבנק להוריד במקצת את שיעור הריבית ואז להרוויח ריבית נמוכה עוד יותר.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב